CI7_Wii_GoldenEye007.jpg
The original GoldenEye 007 game on the Nintendo 64 was a runaway success with Bond fans and game lovers around the world. Widely praised as one of the best examples of the first-person shooter genre, GoldenEye 007 leaves an enviable legacy and has a place in the hearts of generations of gamers.
Activision and Eurocom’s much anticipated 2010 re-imagining of GoldenEye 007 promises to bring the game bang up to date on Wii. The story is set in 2010 and stars today’s Bond, Daniel Craig, rather than Pierce Brosnan who played the famous agent in the original 1995 movie. While the game is still a first-person shooter, Eurocom and Activision have worked hard to create a complete re-imagining of GoldenEye in a modern setting, with new challenges, features and controls.
We had the opportunity to ask Dawn Pinkney, GoldenEye 007 Producer at Activision, a few questions about this exciting new take on the N64 classic.
Nintendo of Europe: First of all, how do you feel about re-imagining GoldenEye 007 for Wii?
Dawn Pinkney: We are very confident about the potential for GoldenEye 007 on Wii: not only is GoldenEye well known due to the success of the original film and N64 game, but the Bond franchise itself still has a huge and loyal audience. Without a new Bond film out anytime soon, GoldenEye 007 for Wii is one of the only places fans can get a true James Bond experience this year: we see it as the Bond event of 2010.
DP: We worked really hard to make a game that core gamers will enjoy while allowing a wider, more casual audience to get into it too; a portion of this came down to the controls.
We were fortunate enough to work closely with Nintendo to make the game accessible even to ‘first time’ shooter players by providing different control schemes for the Wii Remote and Nunchuk. Some of the control schemes use auto-aim (like the original N64 game did) and there’s one where you don’t even have to point at the screen with the Wii Remote.
We’ve also developed the game to be played with the Classic Controller, Classic Controller Pro or Nintendo GameCube Controller so fans who may not feel comfortable playing a first-person shooter with motion controls can use something they are more familiar with. We wanted everybody to have an option that made the game the most fun for them.
Fans of classic controls can check out the GoldenEye 007 Classic Edition, a game bundle featuring an exclusive gold Classic Controller Pro.
NoE: David Arnold (composer on the recent Bond films) wrote the game’s soundtrack. Can you tell us a little about Mr. Arnold’s “mission” for scoring the title and the challenges he faced?
“Our very first discussions about it conceptually were to develop the sound and music as though it were another movie in the Daniel Craig series. Then after thinking about that a little bit, we realised two things: firstly, it’s a part of the Bond world, but it’s a completely different experience from a film and secondly, you can’t ignore the fact that the original film dates from 1995. We thought it would be nice to cover the ground between the original film and the current series.