Discover new ways to race with fans around the globe with Mario Kart 7 for Nintendo 3DS
21st October, 2011 – The upcoming Mario Kart 7 for Nintendo 3DS launches on 2nd December 2011 and delivers a brand new racing experience new racing experience by air, land and sea. Long-time fans of the Mario Kart franchise will encounter new features and customisation options, while newcomers will love racing with their favourite Mushroom Kingdom characters against opponents near and far.
At the heart of Mario Kart is multiplayer racing. Using a broadband Internet connection or local wireless functionality built into the Nintendo 3DS system, players can race against their own friends or against opponents worldwide. The new Community feature allows players to create groups with other Mario Kart fans, setting up specific rules to make customised racing environments. Easy set-up allows players to quickly create a community and share with others via the StreetPass feature. Community leaderboards will also show the most up-to-date information from recent races. When you're playing solo, you can race through the Grand Prix and Time Trial modes, and no matter whether you're racing alone or with friends you can choose to control your Kart with either the Circle Pad or motion-sensitive gyro controls - the latter coming into play when you take advantage of the new option to race from a first-person perspective for the first time in a Mario Kart game. If you'd rather race using the Circle Pad from the first-person perspective, that's an option too!
Mario Kart 7 will also use the StreetPass and SpotPass features built into the Nintendo 3DS system. Walking by other Mario Kart 7 players in real life with StreetPass activated allows users to exchange racing scores, win/loss records, number of collected coins and other game data. With SpotPass enabled, players will be able to receive Ghost Data to race against. Up to seven ghosts can be downloaded at the same time allowing for a full eight-player race. Additionally, a Mario Kart channel located in the main menu screen will be a central location for players to view information collected through StreetPass and SpotPass.