Nintendo announces limited edition The Legend of Zelda: Skyward Sword Bundle
30th August 2011 - 2011 is the year of Zelda with Nintendo celebrating 25 years since the beginning of the critically-acclaimed franchise. The Legend of Zelda was first released on the Nintendo Entertainment System a quarter of a century ago this year, and to help celebrate this occasion Nintendo are releasing a limited edition pre-order bundle for the latest instalment in The Legend of Zelda franchise, The Legend of Zelda: Skyward Sword, coming to South Africa on 18th November 2011.
The Legend of Zelda: Skyward Sword will let players guide Link on a multi-layered journey blending intense ground-based adventures with breathtaking exploration above the clouds as Link glides through the skies on the back of a majestic bird. For the first time in a Zelda game you can use Wii MotionPlus technology to precisely control flight and experience a distinctly unique combat system as you analyse enemy attack and defence moves, counteracting each assault with precise and intuitive movements of the sword. Fans who pre-order the limited edition bundle will be able to get their hands on the exclusive gold-coloured Wii Remote Plus included within the bundle and watch it faithfully replicate the angle of every sword slice.
Pre-order your limited edition bundle with BT Games, Exclusive Books Online, Kalahari, Takealot or Look and Listen from 4th November 2011 and receive your special limited edition golden Wii Remote Plus bearing the Hylian Crest and music CD before the game is released on 18th November, 2011. This special offer will only be available for these 2 weeks and only at these particular retailers, so don't delay!