Nintendo confirms day one launch line-up for Nintendo 3DS
The Nintendo 3DS system will see a strong software line-up when it makes its debut on 25th March 2011, with five full 3D games available on day one. Whether you are a fan of adventure games, beat ‘em-ups, or something a bit more relaxed, the launch games for Nintendo 3DS will offer something for everyone.
Why not start your Nintendo 3DS adventure by visiting the iconic Wuhu Island in Pilotwings Resort, where you are firmly in the pilot’s seat. Use your Mii characters from the Nintendo 3DS system's Mii Maker application and explore Wuhu Island by plane, hang glider and/or rocket belt. Each vehicle type features unique controls that offer a different challenge. Complete around 40 challenging flight missions in Mission Mode to earn stars, or scour Wuhu Island for hundreds of collectible Extras in Free Flight Mode as you unlock interactive 3D Dioramas of various aircraft and famous island monuments.
Nintendogs are back in the palm of your hand in 3D, and now with the addition of our feline friends in Nintendogs + Cats. When you see them in 3D it really will feel as though you can almost reach out and touch them. Using the Nintendo 3DS system's inner camera and facial-recognition technology you will find plenty of ways to interact with them, such as petting them and calling them over - they can even lick you as you lean in! Take pictures of your puppies and kittens in-game, and share them with friends - or watch your puppy play on your own dining room table with the Nintendo 3DS system's augmented-reality feature!