Pokémon Black Version and Pokémon White Version arrive on March 4th!
New Legendary Pokémon, new heroes, a surprising new region, plus new ways for players to have fun and communicate locally are just a few of the innovative and exciting gameplay features offered by Pokémon Black Version and Pokémon White Version, which launch in South Africa on 4th March 2011, exclusively for the Nintendo DS family of portable systems.
Pokémon Black Version and Pokémon White Version also mark the first time in the Pokémon series that the seasons will change in the game world. The result sees specific Pokémon appearing more frequently during particular seasons and also changing in colour or form. Furthermore, players can only access some areas during a specific season.
As if that wasn’t enough, players will also encounter more than 150 never-seen-before Pokémon, some of which can only be caught in each version of the game. Two such are Legendary Pokémon, called Reshiram and Zekrom. Reshiram can engulf its surroundings in flames and it is rumoured the heat from the flames can cause the very atmosphere to move, while Zekrom can produce electricity from within its own body, fly and disappear inside thunderclouds! Reshiram can only be caught in Pokémon Black Version whilst Zekrom can only be caught in Pokémon White Version.
At the start of the game, players can choose between new, older boy and girl Trainers, as well as from three new starter Pokémon – a Grass-type Pokémon, Snivy, a Fire-type Pokémon, Tepig or, a Water-type Pokémon, Oshawott – before departing on their adventure with two childhood friends.
Pokémon Black Version and Pokémon White Version was the fastest-selling Nintendo DS game ever in Japan during its first week of sales. Packed with new features, new Pokémon and a new world to explore, you’ll be able to see first-hand why it has proved so popular with fans new and old when it launches on 4th March for the Nintendo DS family of portable systems.