11th September 2012 – Nintendo today announced the next European edition of Nintendo Direct. The Nintendo Direct Wii U Preview will be streamed from the Nintendo Direct website on 13th September from 4pm local South African time and sees Nintendo of Europe President Satoru Shibata take a closer look at the upcoming Wii U console.
The Wii U console launches this holiday season and introduces the Wii U GamePad, a controller with a 6.2-inch touch screen that redefines how people interact with their games, their entertainment and one another.
Please note that all details and announcements in the broadcast are for the European market.
Stay tuned for local release details to be announced here on our official Nintendo website!