6 February, 2013 – Nintendo has revealed new information about Luigi’s Mansion 2 launching exclusively for Nintendo 3DS and Nintendo 3DS XL in March 2013. Luigi stumbles through multiple mansions to capture ghosts and solve puzzles armed with his trusty ghost-catching vacuum cleaner, the Poltergust 5000 and, in a series first, the game will feature a local and online multiplayer mode.
The game is a fully-fledged sequel to the Nintendo GameCube title that first put forth Luigi as the reluctant hero, battling his own nerves and a bevy of ghosts on a mission to save his brother Mario from a haunted mansion. On Nintendo 3DS, Luigi will face an even greater challenge for solo players to enjoy in addition to the new multiplayer mode.
Up to four players* can join up and journey into the Scarescraper, a building jam-packed with paranormal creatures. In Hunter Mode, each player controls a different colour Luigi and is challenged to hunt down ghosts and use effective teamwork to clear each floor of the tower before the clock strikes zero. Bonuses and upgrades can be earned depending on how well the team performs, helping to get the ghost-hunting team to the boss battles awaiting at the top of each tower. Players can choose the number of floors in this mode ranging from five, 10 or 25, as well as adjusting the difficulty to cater to both new and veteran gamers. Fallen players can even be revived by their teammates to keep the adventure going.