Nintendo adds three Mercedes-Benz cars and enhancements to Mario Kart 8 from 27th August
6th August 2014 - For the first time ever, Nintendo’s Mario Kart series will be powered by some real-world horsepower. A software update on 27th August to Mario Kart 8 for Wii U will deliver a variety of new features for players, most notably the ability to download three free Mercedes-Benz cars that players can race in the game: the modern Mercedes-Benz GLA, the 300 SL Roadster from the 1950s and the legendary Silver Arrow of the 1930s.
Between 27th August and 23rd September, Nintendo and Mercedes-Benz will also host an online worldwide “Mercedes Cup” tournament. All competitors need is a Wii U console, Mario Kart 8, a broadband Internet connection and the Mercedes-Benz karts. Access to the “Mercedes Cup” in the game can be found in the online tournament section.