15th April 2015 – The captivating world of the Animal Crossing series comes to Mario Kart 8 on 23rd April, when a second downloadable content pack brings 8 new courses, 3 new characters and 4 new vehicles to the gravity-defying racing game available exclusively on Wii U.
On the same day, a free downloadable game update for all Mario Kart 8 owners will enable – for the very first time in the Mario Kart series – races in a new super-speed 200cc racing class, allowing players to experience the game’s different courses in a whole new way, and re-think their victory strategies accordingly. To add to the feeling of racing at chaotic speeds, watch the sparks fly as Mario and others need to brake round those tight bends! In addition, the update will bring unlockable Mii racing suits for the following 9 amiibo characters: Wario, PAC-MAN, Olimar, Bowser, Sonic, Toad, Villager, Rosalina and Mega Man. Players can tap these amiibo figures to the Wii U GamePad to outfit their Mii characters in Mii racing suits themed to these famous gaming icons.
Since its launch in May 2014, Mario Kart 8 has sold over 4.77 million copies* worldwide and was nominated last year for numerous multi-platform ‘Game of the Year’ awards, with its blend of intense racing, beautifully-rendered courses, and much-loved characters. With the release of the upcoming DLC pack alongside a free update, Mario Kart 8 is set to offer yet more options for players to enjoy its unforgettable gameplay.
For the full lowdown on this upcoming content coming to Mario Kart 8 on April 23rd, a new trailer can be checked out below.