26th May 2015 – You may be familiar with the Yoshi species – the long, sticky tongues, the ability to eat enemies of various shapes and sizes, their commonly green-coloured appearance… But in Yoshi’s Woolly World, coming to Wii U on 26th June, tap one of over 40 compatible amiibo to your Wii U GamePad, and Yoshi will transform in-game to assume the patterns of your favourite Nintendo characters!
Meanwhile, tapping a Yarn Yoshi amiibo or Yoshi amiibo* to your Wii U GamePad will allow you to play solo with Double Yoshi – two Yoshis on screen!
To get a sneak peek at Yoshis applying their new transformation trick when coming face to face with amiibo, check out a new Yoshi’s Woolly World CGI trailer below.