It’s splat or be splatted! Take to the turf for a brand new kind of battle in Splatoon, out today, only on Wii U. Go up against players from around the globe in thrilling 4-vs-4 online* multiplayer matches, where your teamwork and tactics need to be as sharp as your shooting.
Head online for good, clean fun in the 4-vs-4 Turf War, where the aim is simple: claim as much territory as possible by coating it in your team’s colours! Battle against the forces of the Octarian army in a single-player campaign mode, or go head-to-head with a friend in the local 1-on-1 Battle Dojo, where you compete to burst the most balloons.
Also out today, three amiibo from the Splatoon collection: Inkling Girl, Inkling Boy, and Inkling Squid, which is exclusive to the Splatoon special edition. If you use these amiibo in-game, you can take on special challenges that offer exclusive gear for your Inkling!
Dive into Splatoon’s online play, unique weaponry, amiibo and much more over at the official Splatoon website, keep up to date with the latest news from the Squid Research Lab on Facebook.