Splatoon needs you for important squid research – free game demo available only on May 9th on Wii U!
Splatoon is a wild new game from Nintendo that combines the creative and family-friendly fun Nintendo is known for with ink-spraying, turf-claiming action. Just like Mario Kart changed the way family and friends play racing games together, Splatoon welcomes players of all ages and skill levels to the world of the action shooter.
In the game, players take on the role of the Inklings, customisable characters that can transform into squids at the touch of a button. After splatting opponents and covering a level with colourful ink, players can transform into squids and swim quickly through their own ink or use it to take cover and hide from enemies.
Among a splash of new updates delivered by the team at the so-called Squid Research Lab during today’s Nintendo Direct broadcast, Splatoon users can look out for a raft of free post-launch content coming their way after May 29th, with the release of new stages, weapons, gear and modes that will continuously evolve the gameplay experience.
For more information on Splatoon, please visit the newly-launched Splatoon website and stay tuned to the official Splatoon Facebook page for ongoing updates.