Mario’s never-ending adventure starts today, as Super Mario Maker launches in South Africa, only on Wii U!
With players all over the world creating and sharing levels, you’re sure to see something new every day. Enjoy courses created by other players all over the world, rescue Princess Peach in the 100 Mario Challenge, and seek out popular levels or those created by a particular maker. When you connect to the internet there's always something new to discover and no limit to the fun!
Creating your own Mario course is as easy as doodling on a notepad. Combine familiar elements in completely surprising ways to craft unique Super Mario levels! If you upload your own handiwork, players all over the world can try it for themselves! Discover countless surprising, challenging and enjoyable courses, and even edit other players' creations to add your own ideas and create something new and fresh!
By completing the 100 Mario Challenge or tapping certain amiibo to the Wii U GamePad, Mario will be able to transform into a range of other characters, each with their own unique sound effects! If you've ever wanted to complete a Mario course as Link, Kirby, Wii Fit Trainer or one of dozens of other characters, now's your chance!
Make sure you visit the Super Mario Maker website for more in-depth details, as well as cool downloads like the original course planning sheets used during the creation of the very first Super Mario Bros. game, wallpapers, and more.