Join the ink-flinging fun for free with the Splatoon Testfire 2016 – starting today!
If you’ve been waiting to try your hand at the messy multiplayer mayhem of Splatoon, a unique action shooter only on Wii U, then now’s the time! The Splatoon Testfire is back and open from today until 23:59 local time on September 1st.
The Splatoon Testfire 2016 allows players to enjoy Turf Wars, an online 4-vs-4 mode where the aim is simple: claim as much territory as possible by coating it in your team's colours! Whether you like to spray fast and loose or hang back to make sure nobody inks over your colours, players of all play styles and skill levels can contribute to their team's result.
To help new players make a splash in their first Turf War matches, check out our series of Splatoon – Top Tips! videos covering the basic skills players need to master, straight from the game’s co-director, Tsubasa Sakaguchi.