Splash the colour back at our updated Paper Mario: Color Splash gamepage!
Grab your paint hammer and get ready to splash colour back when Paper Mario: Color Splash launches on Wii U on October 7th. A hilarious action-adventure awaits, brimming with crafty conundrums and turn-based battles where you’ll deal out damage using powerful Battle Cards. Head to our updated Paper Mario: Color Splash gamepage to find out more about this calamitous colour caper!
When a blank Toad is mysteriously mailed to Princess Peach, Mario and friends set sail for Prism Island, a papery paradise in peril. The Big Paint Stars have gone missing and, if that wasn’t bad enough, Slurp Guys are sucking the colour out of everything, including Toads! We've spilled the deets on what's going on and who Mario will meet along the way in our Story & Characters section.
To restore colour to Prism Island, Mario must use the power of his nifty new paint hammer to whack, wallop and splash colour back into a world made entirely out of paper. He can also use crafty abilities such as the Cutout, which allows Mario to snip away at the world around him and overcome puzzles. When baddies approach, face them in turn-based battles where timing and strategy are essential! Use Battle Cards to trump your foes with all sorts of different moves and play mysterious Thing Cards to unleash powerful attacks like you’ve never seen before. Visit our Gameplay section to get the full picture!
“Hey! What about us, the real heroes of this adventure? Listen, everyone thinks Mario’s so brave and heroic, but if you ask me, it’s the fearless colour defenders Rescue V that are the ones saving the day! Don’t believe me? The truth is out there…and we’ve got it on video! See for yourself in the Rescue V section!”
Restore colour to Prism Island and unravel the mystery of the blank Toads. Visit our Paper Mario: Color Splash gamepage to see what this colourFUN adventure has in store!