Go behind the scenes with the making of The Legend of Zelda: Breath of the Wild
The wait is finally over – The Legend of Zelda: Breath of the Wild is out now on Nintendo Switch and Wii U.
Players are already starting to uncover secrets and surprises in the sprawling kingdom of Hyrule, and there are even more secrets to discover in the making of The Legend of Zelda: Breath of the Wild.
This three-part video series feature interviews with key members of the development team including producer Eiji Aonuma, early game concepts, and behind the scenes footage from the development of this epic open-air adventure!
Where do you start when creating a new The Legend of Zelda game? The development team shed some light on this process as well as some early unused game concepts – trust us, you’re going to want to see these!
Wondering how the term “open-air adventure” came about? Find out how various different elements such as exploration, scale, combat, music and even a Bokoblin picking its nose helped to reinforce this bold new concept.
How do you tell an epic story in a massive open world? The development team discuss their approach to storytelling and reinventing classic characters like Link, Zelda and even those troublesome Bokoblin!
Want to know more about this epic quest? Then head on over to the official The Legend of Zelda: Breath of the Wild website.