New to Nintendo Switch? Let’s get you started!
Just unpacked your shiny new Nintendo Switch or Nintendo Switch Lite, but not sure how to get everything up and running? Check out our simple tutorial video below – you’ll be playing before you know it!
For more quick pointers on setting up for the first time, see the First Time Set-Up information and choose either Nintendo Switch or Nintendo Switch Lite. You can also check for other topics in our Nintendo Switch Support section.
If you've just got a Nintendo Switch, take a look at a few more of its features here!
Take a look at a bunch of the games out now and on the way in our Nintendo Switch games section, including The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Super Smash Bros. Ultimate, Luigi's Mansion 3, 1-2-Switch, Mario Kart 8 Deluxe and Splatoon 2 and much more!