Update from the Squid Research Lab: introducing the hot new rock band Wet Floor
Splatoon 2 is coming to Nintendo Switch this winter, and it’s brimming with loads of brand new stuff! Last time, we revisited some of the legacy weapons that are back (and better than ever) for this splat-filled sequel. Today, we’ve got something a little bit fresher!
Introducing Wet Floor, the new rock band that’s taking Inkopolis by storm. Their songs are an enticing blend of different genres – you might have heard their unique musical stylings during the Splatoon 2 Global Testfire that took place over the weekend.
This guy plays synthesizer and is the group’s founder. He’s out to restore some indie dignity to Inkopolis’s music scene that’s lately been taken over by giant pop stars. When it comes to songwriting, he lets others take the initiative. He prefers tinkering with sounds to performing, and the studio is a much more comfortable place for him than the stage.
Wet Floor also has two members that play guitar and provide vocals. The guy on the left is a fan of vintage rock sounds. You can hear it in the sharp, jangly rhythms of his riffs. The girl on the right is a faithful follower of the church of punk rock, and she carves out riffs with a more hunky, bass-heavy sound. These two don’t always see eye-to-eye, but when they’re in the groove, their two distinct sounds meld into a medley of magical music.
These two bring a fast-paced technical beat to the group’s sound that’s every bit as crucial as the members who play up front. The guy on bass has a trademark string-slapping style, while the drummer uses her multiple limbs to keep a driving, super-stable backbeat. The friendly rivalry these two share makes the band sizzle with thrilling rhythm.
This eclectic bunch of musical misfits are among the coolest things happening in Inkopolis right now! But there are plenty more updates still to come. Find out more about Splatoon 2 at our official Splatoon 2 gamepage, and get more updates at the official Splatoon Facebook page, where we publish our findings.