CI_Labo_DeveloperInterview_Part1_Developer_01.jpg
Mr Kawamoto, Mr Sakaguchi, Mr Ogasawara, thank you for making time for me. I’m really looking forward to hearing about Nintendo Labo.
Consumers had a lot of different reactions to the announcement. What was it like watching the reactions come in?
There was a clip in the announcement video of the Toy-Con Piano lid being opened to show that it was empty inside.
We made it this way because I can’t help but feel like there’s something really interesting about all that sound coming out of an empty Toy-Con creation. We didn’t include any explanation in the video, so I was concerned that people might be confused by that shot. In the end, though, people responded very positively to it, which was a big relief.
Before the announcement went out I felt a mix of excitement and anxiety. Of course, we all felt that we’d made something interesting, but we also knew that it was a very unique, peculiar product. I was surprised – in the very best way – with how positive the reception was.
Excellent. Moving on then, I’ll jump right to it: where did you get the idea for Nintendo Labo? I suppose it’s a basic question, but I’ve been wondering for a while, so I thought I’d just ask you directly.
I have always enjoyed thinking about interfaces, and I’ve always wanted to make things that you can interact with.
I worked on the Home Menu UI for Nintendo 3DS, as well as the terrain system and player control scheme, both are connected indirectly, for the Splatoon game on the Wii U console. All of these projects involved control-and-response relationships – it’s an area I enjoy working in, and I think I might even be good at it.
Anyway, getting back to what gave us the idea for Nintendo Labo… I knew I wanted to make something new, and I knew that there are already a lot of videogames out in the world. Honestly, I just tried not to overlap with things that had already done.
We’d been thinking a lot about how to make something easy to grasp, something that could only be done with the Nintendo Switch console and its Joy-Con controllers. I just followed the logic of that question as far as I could, and it turned into Nintendo Labo.
So you started by wanting to make something different from other games, something you could only do with Nintendo Switch?