After installing a free software update* for Mario Kart 8 Deluxe, you’ll be able to select the Motorbike as a compatible controller from the main menu.
You can play Mario Kart 8 Deluxe in TV mode using the Toy-Con Motorbike, or insert the Nintendo Switch system directly into the Motorbike’s dashboard to play it on-the-go! Additional driving options such as Smart Steering and auto-accelerate are also available when using the Motorbike as a controller.
Mario Kart 8 Deluxe is the first game outside of Nintendo Labo software to receive Toy-Con support, and more titles will be compatible with Nintendo Labo in the future. Please stay tuned!