Pokémon Sword and Pokémon Shield are coming to Nintendo Switch in late 2019!
Pokémon Sword and Pokémon Shield, the newest additions to the main series of Pokémon RPGs, are coming to Nintendo Switch in late 2019! Check out the video above to see these games in action in the latest Pokémon Direct!
Get ready to discover Galar, an expansive region with diverse environments, from a peaceful countryside and contemporary cities to a thick forest and snow-covered mountains. The people and Pokémon who live here work together closely to develop the industries within it.
Throughout your journey, you’ll have the opportunity to visit various Gyms in your quest to become Champion! You won’t be alone though, as Galar is home to newly discovered Pokémon that you can choose to be your very first partner!
Your adventure in Pokémon Sword and Pokémon Shield begins when you choose one of three new Pokémon!
Grookey, a Grass-type Chimp Pokémon, is mischievous and full of boundless curiosity.
Bursting with energy is Scorbunny, a Fire-type Rabbit Pokémon who’s always running about.
The stealthy Sobble, a Water-type Water Lizard Pokémon, shoots out attacks as it hides itself in water.
Stay up to date on the latest Pokémon Sword and Pokémon Shield news by following us on Twitter, YouTube or Instagram. You can also join our Nintendo Switch Facebook community!