Prepare for a scare! Luigi's Mansion 3 haunts Nintendo Switch on October 31st!
A ghostly – and gooey – nightmare awaits when Luigi’s Mansion 3 comes to Nintendo Switch on October 31st – just in time for Halloween!
What should have been a relaxing hotel getaway is soon revealed to be a ploy to capture Mario and friends, orchestrated by none other than his highness King Boo. It’s time for Luigi to suck up his fears and traverse up and down the frightening floors of an otherworldly hotel on a quest to save them!
Lucky for Luigi, his old pal Professor E.Gadd has some nifty new inventions ready for experimentation! Wield the upgraded Poltergust G-00 to slam, plunge, and blow away the ghosts’ defences, or summon Gooigi, an all-green, all-gooey doppelganger who can help Luigi overcome obstacles he can’t get past alone.
During E3 2019, Nintendo Treehouse: Live were joined by the game’s producer Kensuke Tanabe and supervisor Yoshihito Ikebata for a tour around one of the hotel’s many floors “Paranormal Productions” and a sneak peek at a monstrous boss. Take a look!
If you’re too scared to face those cheeky ghosts alone, up to eight players locally* or online** can team up and tackle the ScareScraper, a gauntlet of ghost-filled floors with different co-op objectives to complete against the clock.
To showcase this multiplayer mode, Nintendo Treehouse: Live were joined by the game’s director, Bryce Holliday from Next Level Games for some ScareScaper antics! Let’s see how they got on.
Can’t wait for Luigi’s next spooky quest? Keep your peepers on Professor E.Gadd’s Research Journal for regular updates on his latest scientific shenanigans.