As a professor at the prestigious Officers Academy, you’ll take charge of one of the Academy’s three houses, and guide its members both in the classroom and on the battlefield.
In the video below, the Nintendo Treehouse: Live team go on a tour of Garreg Mach Monastery, the complex which houses both the Officers Academy and the Church of Seiros, a religious order that exercises great power over Fódlan and its people.
To finish off this deep dive, from 14:27 in the above video, the Nintendo Treehouse: Live team headed out on a mission to showcase some of the new features players can bring to bear on the battlefield, like Battalions and the Divine Pulse ability.
For more information, check out our Fire Emblem: Three Houses gamepage and to keep up to date on all things Fire Emblem, follow our dedicated Fire Emblem Facebook page.