Find out about how the music of The Legend of Zelda: Link’s Awakening was created with music composer Ryo Nagamatsu!
The Legend of Zelda: Link’s Awakening is out now on the Nintendo Switch family of consoles, and whether you’ve yet to experience the music of Koholint Island or not, you can find out about how it was uniquely approached with music composer and arranger Ryo Nagamatsu.
Hello! This is Ryo Nagamatsu, the person in charge of music composition and arrangement for The Legend of Zelda: Link’s Awakening! I would like to talk to you about the approach we took for the music in this title!
Last but not least, there are many other pieces of music where for some parts we used the original audio source. ‘Tal Tal Mountain Range’, famous from the original game, and many dungeon tunes in different places can be heard throughout!