Free update coming to Animal Crossing: New Horizons on April 28th!
The seasons roll on in Animal Crossing: New Horizons for Nintendo Switch, and there are plenty of things to look forward to on your island in the coming months. The next free update*, set to arrive on April 28th, brings new twists to seasonal events – here’s what’s on the way!
Collect a May Day ticket from Orville at the airport between the above dates and visit an island that’s totally unique. Seasoned travellers can look forward to a different destination to last year’s experience – take a trip and find out for yourself!
Visit your island’s museum between the above dates and take part in the special stamp rally that Blathers has organised to celebrate International Museum Day. You’ll also find stamps around the art gallery, so tour the whole museum and complete your stamp cards!
To celebrate the month of their wedding anniversary, Reese and Cyrus are visiting to Harv’s Island throughout June and they want you to help take some special wedding photos. Use your keen eye for style to decorate the scene and capture a memorable moment for them.
You’ll also find wedding-themed furniture and fashion items in the Nook Shopping and Able Sisters stores. Take a look at what’s on offer and grab something that takes your fancy!
Be sure to keep an eye on Nook Shopping, as there are a whole host of special time-limited items on the way in the coming months.
Items that celebrate Japan's Children's Day (April 28th to May 5th), the UK’s annual Cheese Rolling event (May 22nd to May 31st), Mother’s Day (May 1st to May 31st), Father’s Day (June 1st to June 30th) and more will be available. Keep checking and pick up these special items before they’re gone!
In addition to the free update content, Flick will be returning to the plaza by Resident Services for the monthly Bug Off. Get busy with your net on June 26th, July 24th, August 28th and September 25th to earn points that can be traded with him for some special items.
If you prefer your wildlife a little wetter, you can also look forward to the next Fishing Tourney. Watch for CJ appearing in the plaza on July 10th and go reel in some handsome rewards!
Update: A screenshot featuring limited-time items above contained a house that doesn't appear in the game. This screenshot has been replaced. Sorry for the confusion.