Special residents, themed items and more come to Animal Crossing: New Horizons via a free update on March 18th!
The next free update forAnimal Crossing: New Horizons for Nintendo Switch is set to arrive on March 18th. After downloading the update*, a range of themed items, special residents and other improvements will be available to enjoy – let’s take a look at what to expect!
By using the six amiibo cards included in the Animal Crossing Sanrio Collaboration Pack, you can invite special residents to your campsite and even have them move in! Buy furniture themed after famous Sanrio characters like Hello Kitty, Cinnamoroll and Pompompurin, and add all kinds of cuteness to your island.
If you already own the Animal Crossing Sanrio Collaboration Pack amiibo cards, you can access this content after downloading the latest update*.
The Custom Design app on your NookPhone is getting not one, but two upgrades! Once you’ve downloaded the latest update*, you can pick them both up from the Nook Stop in Resident Services.
Pick up the Custom Design Pro Editor+ upgrade and you’ll expand the options available to you. Take advantage of four new Pro Design styles, as well as 100 additional slots to store your creations in (50 Custom Designs and 50 Pro Designs). Scratch that creative itch!
You can also add the Custom Designs Portal found in the Able Sisters store directly to your Custom Design app. Access it from anywhere on your island** and take advantage of over 12 million Custom Designs uploaded so far, or even upload your own!
Players who download the latest update* will receive the First-Anniversary Cake in their in-game mailbox as a thank-you gift from Nook Inc. It’s the first anniversary of Animal Crossing: New Horizons coming to Nintendo Switch on March 20th…now, who wants cake?
A variety of time-limited items will soon be available at Nook Shopping and Able Sisters!
Watch out for the Whoopie Cushion (March 26th to April 1st) for April Fool’s Day, special prom-themed items and clothing (April 1st to April 30th), a Forsythia tree to commemorate Tree Planting Day (April 1st to April 10th) and the Cool Globe for Nature Day (April 15th to April 22nd). Grab them while you can!
A special someone is planning a visit to your island soon – it’s Zipper! Starting on March 28th, you can find hidden eggs all over your island. Collect them to use as materials for DIY recipes, then trade more of them with Zipper during Bunny Day on April 4th for more rewards. Unique Bunny Day items will also be on sale in Nook’s Cranny.
A new way to share your island with the world is on the way! The Animal Crossing: New Horizons Island Tour Creator launches on March 24th, providing a special service that allows Deserted Island Getaway Package owners to really show off their new home.