Fresh Splatoon 3 deets revealed in latest Nintendo Direct!
The latest Nintendo Direct featured a fresh new Splatoon 3 trailer, giving us a glimpse of the story mode, as well as some of the new stages and special weapons. Check out the trailer below.
The theme of Splatoon 3's story mode is "Return of the Mammalians". What could this mean in a world where mammals have vanished from the planet's surface (save for two cats)? Where did the Inklings come from and what's in store for them next?
Our hero is a Splatsville youth who earns a living salvaging scrap with their Smallfry buddy while enjoying the thrill of Turf Wars. After a chance encounter with the New Squidbeak Splatoon, who are fighting the Octarians, they are appointed "Agent 3".
Perfectly adapted to the harsh environments of the Splatlands, Agent 3's Hero Suit boasts squid-like stretchiness for all your heroic needs. Your Smallfry buddy even fits into the backpack! The trailer shows two different styles, which may have situational uses...
Here's a soldier of the evil Octarian army, who are plotting to invade the squid world. This one seems a little...unusual. Suffering squids, its body is covered in hair! Now why would a marine lifeform sprout such a mane?
Here's where the story takes place. It certainly stands out from your typical Splatlands scenery. It's not yet clear where and why it was constructed, but its location has been identified as "Alterna".
If an Inkling comes into contact with the Fuzzy Ooze, it sprouts hair all over its body and loses control of itself, becoming a hopelessly flailing shadow of its former self. Proceed with caution!
It seems the Inklings' Smallfry buddies don't react negatively to the Fuzzy Ooze. In fact, they're able to gobble it all up! Their help will be vital in unravelling Alterna's mysteries.
Smallfry help out by attacking Octarians with their fearsome bite, activating contraptions and more. What they lack in size is more than made up for in bravery and dependability!
Here are the New Squidbeak Splatoon, who are secretly fighting the Octarians. From left to right: Agent 1, Captain, Agent 2. Their true identities are shrouded in mystery, but they will support the new Agent 3 along the way.
Keep this hush-hush, but when Agent 1 and Agent 2 aren't out saving squid-kind, they're performing as Callie and Marie of the idol group Squid Sisters. Check out one of their concerts here.
Craig Cuttlefish gained celebrity as the Squidbeak Splatoon's heroic captain, but has since retired from active duty. Not one to rest on his tentacles, his keen sense of duty compels him to patrol the squid world. There's life in the old squid yet!