Try out the free Splatoon 3: Splatfest World Premiere demo now!
No need to wait until Saturday to start playing though, there’s plenty for impatient Inklings to do now before the Splatfest kicks off!
What sort of style are you going to rock on the battlefield? Choose to play as either an Inkling or Octoling, and customise their hairstyle and eye colour. Make sure you’re the freshest squid in the squad!
Whether you’re brand new to Turf Wars and want to learn the ropes, or a returning veteran who needs a bit of a refresher, play through the tutorial now to make sure you’re up to speed and ready to splat in this weekend’s event!
It’s decision time! Team Rock, Team Paper or Team Scissors? Cast your vote for the side you want to splat for when the festivities start and the ink starts flying!
Once that’s all taken care of, take a stroll around Splatsville and soak up the atmosphere. If you’re feeling creative, head over to the Mailbox and post – there you can create and post fun doodles to share with other Inklings in your region. You might even spot your handiwork amongst the fireworks during the Splatfest itself!
The Splatfest World Premiere starts at 10:00 (SA time) on Saturday, August 27th. The first phase will run until 15:59 (SA time), with the Tricolor Turf War phase beginning at 16:00 (SA time) and running until 22:00 (SA time).
After that, the results will be calculated and revealed on Sunday, August 28th at 16:00 (SA time)!
When you reach Splatsville you’ll be asked to choose which region you’re playing in. European players should be sure to select Europe so you can join the Splatfest during the correct time for your region. You cannot change your region after this point so be sure to select carefully.
Once the action begins, players will compete on one of two random stages. The two stages on offer will change every couple of hours though, with seven different ones on offer throughout the Splatfest.
There are 26 weapons on offer for you to ink your way to victory with during the Splatfest World Premiere. New ones such as the Tri-Stringer and Splatana Wiper show up, as well as returning favourites like the Splat Dualies and N-ZAP ’85. They’re also paired with new and returning special weapons such as the Crab Tank and Inkjet.
Don't forget, every weapon from previous Splatoon games will be returning in the full version of Splatoon 3!
Start playing the Splatfest World Premiere demo now to make sure you’re squid-shape for the event this weekend!