Nintendo Switch Sports Tips and Tricks
Whether you’re aiming to reach the very top of the Pro Leagues, or just get one over on your loved ones at the next family game night, we’ve got a bunch of tips and tricks to help you emerge victorious in Nintendo Switch Sports. Check it out!
Alternatively, you can twist your wrist in a scoop-like motion to curve the ball to the side. Hitting a shot that curves away from your opponent can make it very difficult for them to reach the ball for a return.
Swinging the Joy-Con controller from low to high will execute a lob shot. These are slower shots, so they’re great to use when your opponent has been making you run left and right so much that you’re low on stamina. A well-executed lob can buy you time to reset your stance and catch your breath!
Since the Ver 1.2.0 update released in winter 2022, you can use the Leg Strap accessory in Football matches too. In Leg Strap Mode, there’s no kicking to the left or right, so make sure to swing your leg straight forward. The direction the ball will go when you kick can be seen from the arrow displayed when you approach the ball.
You can, however, kick horizontal to the ball to add some curve and surprise your opponents. It’s a tricky technique to master, but once you do you’ll be able to score goals from positions where you don’t look like a threat.
You can also perform curved shots in two-hand mode by twisting either the left or right Joy-Con controller. If you select Free camera in the settings when playing two-hand mode you can use the Right Stick to move the camera too, giving you the best view to perform the shot!
Using the Right Stick in Volleyball to change your player’s location can be key to victory. Once you’ve gotten used to the basics, try making adjustments to your position to block and bump your opponent’s shots and spikes.
It’s not just about defence though, you can also use the Right Stick to perform a Slide Attack. Move left or right after bumping the ball to wrong-foot your opponent and launch a devastating spike! Try jumping as soon as your team-mate sets the ball to perform a quick spike and catch the opposing team unawares!
Spares and strikes are the key to success in Bowling, as we’re sure you know! This is even more the case in Survival Bowling. With additional points awarded for subsequent throws, getting a strike or spare in your first two throws will go a long way to ensuring you progress to the second round.
Twist your wrist slightly as you bowl and try to curve the ball so it hits between the front pin and the one behind it in the second row. Bowling lanes are traditionally oiled in the front part of the lane, so you’ll see more turn as the ball gets closer to the pins. Bear that in mind when you come across the obstacles on Special Lanes too!
Mis-hitting the shuttlecock will result in a wobbly shot, giving your opponent a chance to return with a smash. There are a couple of things you can do to avoid that though, and maybe force an opportunity for a smash yourself.