Content pre-recorded in accordance with current COVID-19 health and safety guidelines.
In this eighth volume of Ask the Developer, an interview series in which Nintendo developers convey in their own words Nintendo's thoughts about creating products and the specific points they are particular about, we're talking to developers behind Fire Emblem Engage for Nintendo Switch, launching on Friday, January 20th.
We are pleased to have members of Intelligent Systems (1) here for today’s interview. Tei-san and Higuchi-san, could you briefly introduce yourselves?
(1) Intelligent Systems Co., Ltd.: A company that has developed Nintendo games, including the Fire Emblem and Paper Mario series. They have also created software development support tools for Nintendo systems. Headquartered in Kyoto. Nickname: IS, pronounced like the word "is."
Hi! I’m Tei from Intelligent Systems. As a director for this title, I was in charge of making decisions from setting the theme to deciding the general direction of the game.
Hi, I am Higuchi, also from Intelligent Systems. I’ve been involved in the series as a developer since Fire Emblem: Genealogy of the Holy War (2), released in 1996 in Japan, and I’ve been joining the development as the producer since Fire Emblem Fates (3), released in 2015 in Japan (2016 in Europe).
(2) Fire Emblem: Genealogy of the Holy War: A game released in May 1996 for the Super Famicom exclusively in Japan. The Super Famicom was released in Europe and North America as the Super Nintendo Entertainment System (Super NES). The feature in which the relationships among the parent generation characters influence the child generation characters became a topic of conversation among players.
(3) Fire Emblem Fates: A game released in May 2016 for the Nintendo 3DS family systems. The story was written by a manga author, Shin Kibayashi. Two separate physical versions of the game, Birthright and Conquest, were released simultaneously.
I understand that this is the first time that Tei-san has served as a director on the series.
Yes, that’s right! I was nervous at the start of development because I felt a great responsibility for the series with such a long history that's spanned over 30 years. But I am glad that we've finally completed the development and all our hard work has paid off.
Hi, I’m Yokota from Nintendo. As the producer from the Nintendo side, I worked on this game from the initial planning through to completion and thought about how we shape this new entry in the Fire Emblem series.
Hello. I’m Nakanishi from Nintendo, and I served as a director on the Nintendo side for this title. My role was to communicate with Intelligent Systems, the developer of this title, on the game content and development process and to manage both companies’ progress.