More tips for your The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom adventures!
Want to make the most of your adventures in The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom? We’ve got you covered with more tips and tricks for those who’ve already reached and started exploring the surface of Hyrule.
Still exploring the Great Sky Island? We recommend checking out our 12 spoiler-free tips for new players first!
When you first touchdown on the surface, we recommend following the “To the Kingdom of Hyrule” quest before you start wandering off. This will take you to Lookout Landing, where you'll meet Purah, who'll ask you to investigate a crisis at Hyrule Castle. Once you've done that, report back to Purah to receive the paraglider – an essential part of any adventurer’s toolkit – that’ll help you explore this world to the fullest!
Bonus tip: using the Paraglider consumes stamina so make sure you’ve accounted for a safe landing, especially when descending from great heights.
If any points of interest catch your eye on your travels, press the Right Stick to use your Scope then press the A Button to place a pin on them. These pins will also appear on your map. Don’t be afraid to try this while falling through the sky as well!
Bonus tip: ran out of pins? You can also add stamps directly onto your map to keep track of Shrines of Light, important folk and potential Korok sightings!
Got a pocket full of Korok Seeds? Seek out the tree fairy Hestu. He’ll move to a few different locations throughout Hyrule, but if you’ve recently set off on your adventure, you might find him near Lindor’s Brow, north-west of Lookout Landing. He’s in a bit of a pickle, so you’ll need to help him out before you can start exchanging your Korok Seed stash for additional weapon, bow and shield inventory slots.
Bonus tip: after expanding your inventory a couple of times, Hestu will head east-southward to find “a place with more people”. He can’t have gone far, so be on the “lookout” for him!
If you want to restore a fused weapon to its original form, you can do so by opening your Inventory, highlighting the weapon and selecting "Destroy fused material". You’ll lose the material you fused the weapon with though, so keep this in mind!
Bonus tip: If you’ve accidentally fused a valuable material to your weapon, there’s a talented young Goron in Tarrey Town who has a knack for breaking down fused items without damaging them – for a fee, of course!
Got a need for steed? Carefully sneak up behind a wild horse and use the A Button to mount it. Alternatively, you could try using the paraglider to approach from the sky and land on its back. Once you’re aboard, your horse may buck wildly, so press the L Button repeatedly to soothe it while minding your stamina.
Boarding horses, staying overnight or simply visiting one of the many stables across Hyrule will earn you Pony Points that can be redeemed for useful goodies. You only need three points to receive the Towing Harness that’ll allow you to attach carts to your horse. There are many more perks to unlock too, including new customisation options for your stallions.