My Nintendo Overview and FAQ
Earn points by using apps on your smart device or buying digital or physical games for Nintendo Switch and completing various missions. These points can be redeemed for various My Nintendo rewards.
That's it! Once you're signed in, you can review your My Nintendo point history, check out the latest My Nintendo rewards and view active missions you can complete to earn My Nintendo Points.
My Nintendo Platinum Points can also be used to purchase exclusive physical rewards in My Nintendo Store, or to create custom user icons for use on your Nintendo Switch console.
There are two kinds of My Nintendo Points: Platinum Points and Gold Points. Each type is earned in a different way and can be redeemed for different types of rewards.
For information about earning and redeeming My Nintendo Points, please click here.Do My Nintendo Points expire?
Once you've completed a mission's requirements, you may automatically receive the points for that mission. For details about completing the different types of mission, please read How to Complete a My Nintendo Mission.
No, My Nintendo activity (missions, My Nintendo Points, etc.) is not shared between members of a family group. My Nintendo Points can only be viewed and redeemed by the member that earned the points.
The number of Platinum Points I have is different between the My Nintendo website and within a smart device application. Why is that?
Platinum Points are awarded based on the operating system of the device used to complete a mission. There are also times where points will be awarded to the most recently accessed device.
The number of Platinum Points for each app that you see on the My Nintendo website is the total of these two, so please visit the My Nintendo website to view your total number of Platinum Points.