Which microSD card should I use?
New Nintendo 3DS and New Nintendo 3DS XL systems work with microSD cards up to 2 GB in memory, and microSDHC cards from 4 GB to 32 GB.
Specifications of these microSD cards are subject to change. There is a possibility that these devices may not function properly with the New Nintendo 3DS or New Nintendo 3DS XL systems due to such a specification change.