Software update: November 2nd 2016
A software update is now available that introduces new features and adjustments to enhance the overall experience. After this update, the title screen will display the title Animal Crossing: New Leaf - Welcome amiibo, as seen in the screenshot.
Please note: this update is required in order to use Animal Crossing: New Leaf's online features.
Find out more about this update at the official Animal Crossing: New Leaf website.
You can download this software update by scanning this QR Code with your Nintendo 3DS system cameras. For instructions on how to scan a QR Code, please visit our Downloading Nintendo 3DS software updates section.
The update data will be saved on the SD card inserted in your Nintendo 3DS system. If there is insufficient free space on the SD card, the update will not be applied successfully. You can check how much free space there is on your SD card by opening System Settings from the HOME Menu and selecting Data Management.
If you didn’t accept the terms of the Nintendo 3DS Service User Agreement and Privacy Policy when you performed the initial setup of your Nintendo 3DS system, you will not be able to connect to the internet and download the update data. Please view the Nintendo 3DS Service User Agreement and Privacy Policy by selecting System Settings → Internet Settings → Other Information → User Agreement.