Important information about system updates
Nintendo constantly aims to improve the functionality of its consoles and services in order to provide the most comfortable, user-friendly experience possible. As a part of these efforts, we are making Nintendo 3DS system software updates available for download via the Internet.
We recommend that you always keep your system current with the latest available version of the system software.
IMPORTANT: Your Nintendo 3DS system and compatible software are not designed to be used with any hardware or software which have been technically modified in an unauthorised way, or with other unauthorised devices. If a Nintendo 3DS system or software title is updated, any unauthorised technical modification of the hardware or software of the system, or the use of any unauthorised device in connection with your Nintendo 3DS system, may render your Nintendo 3DS System permanently unplayable. Any content deriving from the unauthorised technical modification of the hardware or software of your Nintendo 3DS system may be removed.
System updates will be downloaded automatically when a wireless internet connection is available if you have a recent version of the Nintendo 3DS system software installed. When the download is complete, a message will appear on the HOME Menu detailing the steps to take in order to start installing the system update.
System updates can also be performed manually when a wireless internet connection is available by opening the System Settings from the HOME Menu, selecting OTHER SETTINGS and then SYSTEM UPDATE.