Using game cards
The Nintendo DSi plays Nintendo DS Game Cards inserted into the Game Card slot. Please note that the Nintendo DSi is not compatible with any Game Boy or Game Boy Advance games, nor any Nintendo DS accessories or games that need to be inserted into the Game Boy Advance port found on the original Nintendo DS or Nintendo DS Lite.