Are all DS games compatible with the Nintendo DSi?
All currently available software released for Nintendo DS can be played on Nintendo DSi. However, as the Nintendo DSi does not have a Game Boy Advance Game Pak Slot, certain games for Nintendo DS that make use of the GBA Game Pak Slot cannot be played, or some of the games’ features cannot be used. This concerns games that allow for the transfer of data between the Nintendo DS Game Card and a Game Boy Advance Game Pak, or games that require the use of an accessory in the GBA Game Pak Slot.
In the future, there may be DS games which have certain features that can only be enjoyed on a Nintendo DSi, or which will not play on Nintendo DS or Nintendo DS Lite systems at all, but this will then be specifically mentioned on the product’s packaging as well as on its gamepage here on the Nintendo website.