Microphone not responding
1. First please ensure that the inserted game supports the Nintendo DSi microphone feature.
If the inserted game offers a menu option for adjusting the microphone, use this option to adjust the sensitivity level for the microphone. (You will find more information on settings options in the respective game manual).
If the malfunction occurs with all games, the Nintendo DSi will need to be returned to us for repair or replacement.