About system transfers and Nintendo Network IDs
It is not possible to perform the same function as a system transfer by registering the source system's Nintendo Network ID on the target system. To transfer data linked to a Nintendo Network ID, you must perform a system transfer.
For more information about performing system transfers between systems with registered Nintendo Network IDs, please contact our Nintendo Service Centre.