Data Management FAQ
What happens if there is no more space in the system memory for your game save data?
The game save data is unaffected in either option, so you can resume your game progress once the software is redownloaded.
Yes, a microSD card can be used to save screenshots and software data, including downloaded software, software updates, and DLC. For more information about using microSD cards on Nintendo Switch, click here.
Archiving will allow you to delete downloaded software in order to free up space while preserving the software icon on the HOME Menu. You can redownload the software by selecting the icon. For more information, click here.
Yes. Some Nintendo Switch games will require that you purchase of an additional microSD card to play them. To verify whether a game has this requirement, check with the game's publisher.
It will vary by game. You can choose exactly how much additional storage space you want to buy, depending on the number and type of games you play, and the content you choose to download.
For games that require additional storage, the requirement will apply to both physical and digital versions.
For the physical versions of these games, a notification will appear on both the front and back of the packaging.