Digital Game Purchases Through the Nintendo Website FAQ
How can I purchase a game on the Nintendo website? Do I need to have a Nintendo Switch console?
To learn more about purchasing a game, please read How to Purchase or Pre-Order Software on the Official Nintendo Website.
You can redeem My Nintendo Gold Points towards the purchase price of digital Nintendo Switch games and DLC.
All sales are final. Please be sure that you meet all of these download requirements for your game before you place your order.
For pre-ordered games, the game will be pre-loaded to your console no sooner than 7 days prior to the game’s release date. You'll see an icon for the game on the HOME Menu, but you will not be able to launch the game until it is officially released. You'll be able to start playing after downloading a small update that is made available at the time the game is released.
Once you're signed in, you can review your point balance and history, check out the latest rewards and view active missions you can complete to earn My Nintendo Points.
You can add games to your Wish List by locating the game on the Official Nintendo website and selecting "Add to Wish List" on the right-hand side of the screen. If you are already signed in, the game will then be automatically added to your Wish List. If you are not signed in, you will be prompted to sign in first.