When using the Nintendo Switch console, the error code 2153-1540 appears.
If the error continues to occur after performing a system update, follow the troubleshooting above for system version 2.0.0 or higher.
If you are unable to update the console because the same error continues to occur, the console will need to be repaired.
If the error occurs only when playing a specific game, include that game with the repair.
If the console cannot start without the same error continuing to occur, the console will need to be repaired.
Continue to play the console, and monitor for further occurrences of this error in the future.
If the error becomes severe, or starts to prevent usage of the console, the console will need to be repaired.
Access "System Settings" from the HOME Menu and then scroll down and highlight "System".