How to Access the Power Menu (Turn Off, Restart, Sleep Mode)
1. To display the Power Menu on a console in the Nintendo Switch family, press and hold the POWER Button for at least three seconds.
2. Select "Power Options," then choose to either turn off, restart, or put the console into Sleep Mode.