Game Trials FAQ
No. Game Trials events allow you to download and play the full game, but only for a set period of time.
An internet connection is needed to download Game Trials software and to initially access the software any time after you restart your Nintendo Switch console. After starting Game Trials software, an internet connection is only required to play online or use other online features within the game.
You can view your remaining time to play Game Trials software from the game’s icon on the HOME Menu.
Yes, if the game has online play. Game Trials events allows you to experience the full game, including any online features the title may include.
Yes. You can purchase any available DLC for the game and access it in during the Game Trials event. DLC cannot be played separately from the game that supports it; when the Game Trials event ends, you will no longer be able to access the DLC unless you purchase the game.
Yes. Your save data for Game Trials software is not deleted when a trial ends, so you can pick up where you left off if you purchase the game.
After the trial period ends, the software will no longer be playable. You can delete or archive the Game Trials software at this point. You can also purchase the game and continue where you left off using the save data from the trial.