How to Update Pokémon Brilliant Diamond and Pokémon Shining Pearl
In this article, you'll learn how to update Pokémon Brilliant Diamond and Pokémon Shining Pearl.
Important: In order to download the update data for Ver. 1.1.0, around 3 GB of free space is needed in your console’s system memory or on a microSD card. Verify the current amount of storage space on your Nintendo Switch console and free up space if necessary. Please see this page for details about checking memory and managing data.
On 16 March 2022, a new software update for Pokémon Brilliant Diamond and Pokémon Shining Pearl became available for download. Please take a moment to download and install this update while your Nintendo Switch console is connected to the internet. The update contains content that will improve your overall gameplay experience, so please make sure you download the update before playing these games.
If you have Pokémon Legends: Arceus save data on your Nintendo Switch console and that save data meets certain conditions, you can enjoy a special event in which you can encounter the Mythical Pokémon Arceus when you launch your copy of Pokémon Brilliant Diamond or Pokémon Shining Pearl.
The GWS, a facility in Jubilife City, now allows you to trade Pokémon with others online.
We have made it so that some Pokémon acquired through unintended methods or by illegitimate customisation can't be used in network trades or network battles. - Fixed various issues to improve gameplay.
Some content that becomes playable after entering the Hall of Fame, including Ramanas Park, will be added in the update.- Note: even if you have already entered the Hall of Fame before downloading the update, downloading it will allow you to play the additional content.
Some in-game cutscenes and animations will be added in the update, including the game’s ending cutscene and the title screen animation that is played when opening the software.- Note: you can view the title screen animation by starting up the software with existing save data and with the update installed. Even if you have already entered the Hall of Fame before the update is installed, you can view the ending cutscene by entering the Hall of Fame again afterwards.
On the release date for the software, up to two players will be able to interact in local and online play in the Union Room, and you will be able to select the “Battle”, “Trade” and “Mix Records” functions. In an update that will be made available after the software releases, the maximum number of players will be increased, and the “Greeting” and “Capsule Decoration” functions will become available.
Additionally, trading using the GWS in Jubilife City and the use of the Colosseum feature inside Pokémon Centers will also be added in a post-release update.