Trainers who caught an Egg instead of Walking Wake or Iron Leaves in a Tera Raid Battle before updating to Version 1.2.0 of Pokémon Scarlet or Pokémon Violet were affected by a bug that prevented them from catching either of these Pokémon.
This bug has been fixed as of Version 1.3.0, and Trainers who caught such Eggs instead of Walking Wake and Iron Leaves will now be able to catch these Pokémon. Please update your Pokémon Scarlet and Pokémon Violet software to the latest version.
In addition, the Tera Raid Battle events for these two Pokémon will return around the same time as this game update. Visit this page for details on the Tera Raid Battle events.