Games Using Cloud Streaming Technology - FAQ
For questions about a specific game, please reach out to the respective publisher.
A Cloud Version of a game uses streaming technology to play the game from a server. The Cloud Version requires stable connection to high-speed internet to play.
Because the game is streamed from a server, the full software is not downloaded to your Nintendo Switch console. A small download is required to launch the game.
Do I need to be connected to the internet to play games using cloud streaming technology?
Before you purchase full access, you will be able to briefly try the game at no charge to test your streaming connection. If your internet connection does not provide a quality experience for the game, you can choose not to purchase full access.
Please note that a successful test does not guarantee a consistent stable connection in the future, as this depends on your internet service provider and your network environment when you play the game.
Can I restrict the start-up of this software using Nintendo Switch Parental Controls?
Yes. Nintendo Switch Parental Controls can be used to restrict access to any software on the Nintendo Switch console.