How to Attach/Detach the Joy-Con Controllers from the Nintendo Switch Console
Instructions for attaching and detaching the Joy-Con controllers from the Nintendo Switch console.
The Joy-Con controllers can be paired to one console at a time. If you wish to use the Joy-Con controllers on another console, they will need to be paired to that console.
Attach the Joy-Con controllers to the Nintendo Switch console.
Press the release button at the back of each Joy-Con while sliding it up from bottom to top.
After detaching the Joy-Con controllers from the console, be sure to attach the Joy-Con straps before starting a game or software.