How to Change Control Options in The Legend of Zelda: Skyward Sword HD
The game will default to motion controls when you start it with two detached Joy-Con controllers. If you started the game using button-only controls and you wish to change to motion controls, follow the steps below.
The game will default to button-only controls when you start the game in handheld mode or with a Nintendo Switch Pro Controller.
If you started the game using motion controls and you wish to change to button-only controls, press the + Button during gameplay to open the Gear menu, then access the Options menu and select Button-Only Controls. You can also access the Options menu from the file selection screen before opening your save file.