How to Manually Enter DNS Settings
Information on how to manually enter a primary and secondary DNS into the internet settings of a Nintendo Switch console.
Select “System Settings” from the HOME Menu of your Nintendo Switch console.
2. Select “Internet”, and then “Internet Settings”. Your Nintendo Switch console will automatically search for nearby Wi-Fi signals.
3. Select your network from the list of networks located under “Registered Networks”.
Select "Manual".
6. Select "Primary DNS" with the A Button, and then hold down the B Button to delete the DNS (it defaults to zeros).
Enter 8.8.8.8 as the primary DNS, and then select "OK".
8. Select "Secondary DNS" with the A Button, and then hold down the B Button to delete the existing DNS.